Monday, January 15, 2007

دمهم تقيل

ده رأي شخصي في شوية من اللي بيسموهم شخصيات عامة بصراحة دمهم تقيل يمكن تتفقوا معايا أو يكون لكم رأي تاني لكني حبيت أكتب اللي جواية وأشوف رأيكم ايه:
1- هالة سرحان: أتقل دم على قلبي لأني بصراحة نفسي أعرف هي طول الوقت بتصقف ليه وبتضحك على إيه بالظبط عاملة زي اللي بيقول نكتة بايخة وبيضحك عليها هو لوحده ولمة شلة شباب وبنات متعرفش جايباهم منين أول ما ترفع ايدها عشان تصقف زي ما تكون بتديهم الاشارة أو كلمة السر تلاقي كله بيصقف وانت قاعد مخضوض مش عارف فيه ايه بالظبط زي ما يكون فيه تعليمات اللي مش هيضحك ويصقف مش هييجي معاها تاني في البرنامج.
2- سمير صبري: وهو ملك الاستظراف مع انه دمه تقيل أوي وبيحاول في كل وقت يثبت أنه شباب على طول الخط. كل ما بشوفه بافتكر صباح الشحرورة مش عارف ليه.
3- مفيد فوزي: دايمابيحاول يحيط نفسه بشوية كلام كبير عشان يثبت للي حواليه انه مثقف فوق العادة ويلف ويدور في اسئلته يخليك تفكر انه هيسأل سؤال ماحصلش وفي النهاية تلاقي السؤال من أهيف ما يمكن.
4- علاء صادق: أسلوب التنطيط والاستعراض بالمعلومات بطريقة مستفزة جداً حتى مع ضيوفه مع انه كان غير كده خالص أول ما ظهر.
5- أحمد شوبير: المدافع الأول والحارس الأمين على كل قرارات الحكومة وفي أي مجال (بحس احساس يخنق كأن شفايفه مش بتتحرك وهو بيتكلم).
6- بسمة: الممثلة حالياًالمذيعة سابقاً. مش عارف مين اللي ملا دماغها انها تنفع ممثلة أو حتى مذيعة وافتكر انه هو نفسه اللي فهمها انها كل ما تتكلم وتتصرف على المكشوف وباباحية أكتر هتوصل وتتشهر أسرع.
7- علاء بسيوني: مقدم البرامج بالتليفزيون واللي دخله أصلاً بالواسطة ولف كعب داير على كل نوعيات البرامج يمكن يثبت وجوده في أي حاجة لكن بيتهيألي مفيش فايدة.
بكرر وبأكد تاني أن الموضوع عن تقل دمهم ممكن يكونوا ناس محترمين ومية مية لكن بالنسبة لي دمهم تقيييييل
اللي يحب يقترح أي أسامي جديدة أهلاً وسهلاً!.

No comments: